3 praktické rady k cestovnímu pojištění

POJIŠŤOVNY NÁS CHTĚJÍ POJISTIT. ALE NECHTĚJÍ PLNIT. 😠

Často jde o hodně peněz.

Příklad:

Klient poptá zájezd. Pošle svoje údaje. CK vystaví smlouvu s datem 1.1.2025.
Klientovi ji pošle. Klient je týden na horách, přečte si ji po návratu. Podepíše a pošle do CK 9.1.2025. CK vystaví zálohovou FA a pošle ji klientovi. Klient 12.1.2025 zaplatí. V den poslání peněz si zařídí cestovní pojištění včetně pojištění storno poplatků na výši zájezdu.

KDY nejpozději musel toto pojištění zakoupit, aby bylo platné?

U každé pojišťovny rozdílně 😎.

Každá pojišťovna má úplně jiná pravidla a hlavně úplně jiný výklad toho, co považuje za ZÁVAZNÉ objednání zájezdu.
Navíc ten výklad není v žádných VOP uveden, chybí terminologie, chybí cokoliv konkrétního.
Třeba Kooperativa má jako stěžejní datum poslání peněz klientem, což je celkem logický, protože to, že něco chci, potvrdím zaplacením. A pak běží 3 denní lhůta Easy. Není co řešit Jako důkaz je výpis z účtu klienta.

ALE!!!

Např. ČSOB pojišťovna považuje za ZÁVAZNÉ OBJEDNÁNÍ ZÁJEZDU den, kdy klient napsal do CK, že chce jet na zájezd. Od té doby běží lhůta 3 dnů. Klient nemá ani smlouvu, klient nemá zaplaceno, klient nemá nic, ale podle ČSOB pojišťovny už má mít pojištěné storno. DEBILITA? Co vás nemá. Prý oni to tak mají.

Bude mě to stát spoustu peněz klientce, které jsem v dobré víře pojištění sjednávala já. Onemocněla na poslední chvíli, na zájezd nejela a ČSOB odmítla plnění s tím, že nebyla splněna lhůta 3 dnů po závazném objednání zájezdu.

Ano, pojistila jsem to o pár dní později. Ale i kdybych se rozkrájela, lhůtu bych nestihla. Proč mě to netrklo?
Formulář na jejich webu mě pustil při sjednávání pojištění stornopoplatků týden zpětně. Při lhůtě 3 dny… Zvláštní, že?
Navíc si vyžádali mraky dokumentace, znovu posuzování od lékaře, tenhle papír a tamten papír a přitom už jen z datumů bylo jasné, že nám plnění odmítnou.
Tak na co ty tanečky?

Já to považuju skoro za podvod. A jestli ne podvod, tak uvádění v omyl.
Záměrné.
XX stránek pojistných podmínek, XX stránky výluk, ale přesné znění tak závažné věci jako definice pojmů, to ani náhodou.
Ani paní na oddělení moc nevěděla, co mi má na to odpovědět.
Pořád říkala „no my to tak máme nastavené“.
Máte to nastavené proti zdravému rozumu, ČSOB Pojišťovno!!!

3 praktické rady:

1. Kupte si celoroční pojištění (s dobrým krytím výloh a výší storno poplatků).

2. Než cokoliv kdekoliv koupíte a objednáte, mějte nejdřív vyřešenou pojistku.

3. Když nestihnete termíny, u některých pojišťoven (např. AXA, Direct) si můžete pojistit storno až 15 dní před termínem konání zájezdu (nebo cesty).

Nejlepší a konečně normální cestovní pojištění?

Desatero: Pojištění léčebných výloh

Autor: travel designer Šárka Morávková

Komentáře
  1. Patrik Plochý napsal:

    Je to masakr, ale asi je to jako se vším, lepší dřív, než později. Když si sjednávám cestovko, tak si ho sjednávám o 3 dny dříve, než je samotnej zájezd. A je vidět, že to má smysl…

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.