Desatero pravidel dobrého obchodu (dle pojišťovny)

Připomeňme si několik základních tezí a pravidel dobrého obchodu. Pojišťovnictví je o přenosu rizika, která klienta životně nebo existenčně ohrožující. Pokud pojišťovna přijme od klienta část rizika, tak pojištěný může klidně spát, věnovat se rodině, přátelům svým zájmům a koníčkům. Málokdo z nás má na svém bankovním účtu nebo pod polštářem takové množství finančních prostředků, aby v případě nečekané a náhlé škody mohl snadno tuto škodu, např. požárem poškozený rodinný dům, bez problému uhradit z vlastní kapsy.

Na co nezapomenout? 
1) Neštěstí nechodí po horách, ale po lidech, a proto je dobré být připraven.
2) Pouze ten, kdo je plně pojištěn, může být plně odškodněn“ (obecně v rámci pojištění majetku).
3) Nabízíme pojistnou ochranu, poradenství v oblasti pojištění.
4) Nejdříve musíme klienta poslouchat a zjistit co nejvíce informací o jeho životě, bydlení, potřebách a
obavách.
5) Vysvětluj pojistnou ochranu, popř. pojistná nebezpečí na jednoduchých případech. V 90 % případů
před vámi sedí klient, který může být v oblasti pojištění úplným amatérem.
6) Vždy zdůrazni základní živelní nebezpečí požár, výbuch atd. To je podstata pojištění! Stačí
vzpomenout na některý z mediálních případů.
7) Obchodní slevu nikdy nenabízej hned na počátku jednání. Jsme obchodníci a nemůžeme všechny
trumfy ukázat na začátku. Sleva lze dobře využít pokud je klient nerozhodný. Pojistné lze výrazně
snížit i vyšší spoluúčastí.
8) Předej klientovi všechny potřebné kontakty na asistenční službu a Klientské centrum, včetně svých
kontaktů. Doporuč klientovi ať si uloží do telefonu, např. asistenci pomocí QR kódu na deskách
pojistné smlouvy. V případě stresu při pojistné události tuto radu a přípravu určitě ocení.
9) Každé jednání s klientem je příležitostí pro i další produkty.
10) V případě, že byl klient spokojen, požádej o doporučení jeho známým! Vždy platí, že pozitivní
zkušenost je nejlepší reklamou.

Zdroj: ČSOB Pojišťovna

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.