Dobré cestovní pojištění nám může zachránit i život. Lidé však výběr kvalitního cestovního pojištění podceňují. Většinou vybírají podle ceny nebo se snaží sjednat často nesmyslně vysoké limity. Skutečně důležité rozdíly v kvalitě pojistné ochrany velmi často přehlížejí, protože nerozumí podmínkám nebo se nechtějí zdržovat jejich čtením.
Akademiepojištění.cz si udělala menší průzkum a zjistila, že téměř všichni klienti pojišťoven věří následujícím nepravdivým tvrzením.
Z pojištění léčebných výloh se hradí jen léčba
Podle názvu se lidé obvykle domnívají, že jim pojišťovna z tohoto základního pojištění zaplatí jen výdaje na léčbu či léky, popřípadě převoz zpět do České republiky. Řada pojišťoven však z tohoto pojištění kryje také náklady na doprovázející osobu, záchranu pojištěného v tísni (včetně úhrady pátracích nákladů) či náklady na dopravu a ubytování náhradního pracovníka v případě pracovních cest. Klienti pojišťoven nejsou často informováni, co všechno je v tomto pojištění zahrnuto a na uplatnění některých nároků při nesnázích v cizí zemi lehce zapomenou a nezajistí si potřebné doklady. Navíc při výběru pojištění často neberou rozdíl v pojistné ochraně v potaz.
Asistenční službu je nutné vždy kontaktovat, jinak nic nedostanu
Pojišťovny také říkají, že je nutné vždy předem kontaktovat asistenční službu. Pokud ta neschválí postup léčby a náklady na léčbu, tak nic nedostanete. Je pravdou, že většina pojišťoven to takto má. Nicméně ne všechny pojišťovny jsou striktní. U některých můžete plnění nárokovat i v případě, že nebylo vše odsouhlaseno s asistenční službou. Pojišťovna však má v tomto případě zaplatit jen to, co by plnila, pokud byste to řádně nahlásili (pojišťovna plní do výše nákladů, které by schválila asistenční služba). Opomenutí něco nahlásit tak nemusí být fatální.
Zajímejte se také o to, s jakou asistenční službou pojišťovna spolupracuje a v jaké vzdálenosti se nachází smluvní zdravotnické zařízení od místa vaší dovolené. Za pár korun si cvičně můžete uzavřít cestovní pojištění jen na jeden den a vyzkoušet, jak funguje informační podpora dané asistenční služby a zeptat se na vše, co vás zajímá.
Mýtů je však mnohem více a každý finanční poradce by je měl znát, aby své klienty ochránil.
TENTO ČLÁNEK JE DOSTUPNÝ POUZE PRO PŘIHLÁŠENÉ UŽIVATELE.