Pojišťovák radí, jak dostat od pojišťovny, co vám patří

V pojišťovně mám mimo jiné na starosti řešení stížností. Zaměřuji se na ty složitější, spojené často s likvidací. Díky tomu mám pro vás pár tipů, jak při řešení škody postupovat, abyste dostali odškodnění, na jaké máte právo.

Kniha Život jako riziko 2 aneb Když pojišťovny (ne)plní

 

1️⃣ NELŽETE A NEZATAJUJTE. Lež má krátké nohy a pojišťovna na to stejně většinou přijde. A pak na vás nebude hodná.

2️⃣ OVĚŘUJTE. Pokud vám něco přijde jako ptákovina, může to být ptákovina. Zkuste se zeptat a nechat si věc vysvětlit. Máte na to právo a likvidátor může něco přehlédnout nebo špatně pochopit.

3️⃣ ČTĚTE PODMÍNKY. Podmínky pojištění nejsou snadné čtení, ale není to zase úplný horor. Průměrně inteligentní člověk má šanci je pochopit u všech pojišťoven. A pokud je pochopíte, máte šanci s likvidátorem diskutovat a odhalit případnou chybu.

4️⃣ NEVYHROŽUJTE PRÁVNÍKEM. Dělají to všichni a lidé od fochu už z toho mají spíš legraci. Pokud skutečně právníka máte, ať se ozve.

5️⃣ NEBOJTE SE HNÁT TO VÝŠ. Každá pojišťovna má oddělení stížností, které rádo práci likvidace zkontroluje. Pokud to nestačí, doporučuji kontaktovat Ombudsmana ČAP. Tam jsou velmi kompetentní a jsou tu od toho. Jde i ČOI, ale ta toho má hodně a pojištění moc nerozumí. ČNB se jednotlivým stížnostem věnuje málokdy. ČKP či ČAP stížnosti neřeší.

6️⃣ BUĎTE DŮKLADNÍ. Pokud hlásíte škodu, doložte toho k ní co nejvíc relevantního. Fotky, potvrzení, vše je dobré. Likvidátorovi pak půjde vše snáz, oba ušetříte svůj čas a dostanete správnou kompenzaci na první dobrou.

7️⃣ BUĎTE SLUŠNÍ A UZNEJTE SVOU CHYBU. I u likvidací a na stížnostech pracují lidi a jak se do lesa volá, tak z lesa ozývá.

Autor: Jan Hofta

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.