Česká spořitelna se ve své nové marketingové kampani chlubí tím, že je první, kdo se stará o vaše finanční zdraví.
Součástí strategie banky je nový koncept poradenství, na jehož základě jsou bankéři hodnoceni také podle toho, zda zvyšují finanční zdraví klientů. Spořitelna zároveň plánuje nové produkty a služby, které budou klienty motivovat ke změně finančních návyků a zvyšování finančního zdraví.
Spolu s veřejnými závazky bude banka měřit naplňování strategie na základě 6 indikátorů finančního zdraví a celkové spokojenosti klientů. Bankéři musí navíc ohodnotit celkovou finanční kondici klienta, a především mu nabídnout řešení, která zlepšují jeho finanční návyky a zdraví a nemají nutně prodejní charakter. To má bankéřům usnadnit nová aplikace, která automaticky vyhodnotí finanční kondici klienta na základě 6 indikátorů finančního zdraví:
Česká spořitelna tak vstupuje do segmentu finančních poradců, jejichž hlavní náplní by mělo být prostřednictvím řady různých nástrojů přispívat k finančnímu zdraví klientů.
Otestovat finanční zdraví optikou České spořitelny je možné zde.
Ať s přístupem Spořitelny souhlasíte či nikoliv, jedno je zřejmé. Finanční zdraví je pojem, o kterém nepochybně budeme v budoucnu slýchat mnohem častěji. V zahraničí je běžné, že banky a různé mobilní aplikaci finanční zdraví měří a napomáhají mu. Domnívám se, že obdobný vývoj lze čekat i u nás.
Přemýšleli jste proto už někdy o vašem finančním zdraví? Jde totiž o více než jen o to mít hromadu peněz na účtu. Pojďme se tedy společně podívat na to, co je a není finanční zdraví, jakým způsobem se měří a jak finanční poradci mohou toto téma správně uchopit.
TENTO ČLÁNEK JE DOSTUPNÝ POUZE PRO PŘIHLÁŠENÉ UŽIVATELE.