Pojišťovna Lemonade chce narušit stávající pořádky na pojistném trhu obdobně jako Tesla na tom automobilovém. Od loňského léta je Lemonade na burze a má za sebou pěkně divokou jízdu.
Fintechová pojišťovna Lemonade vznikla v roce 2016. Začala nejprve s majetkovým pojištěním v New Yorku. Postupně však rozšiřovala svoji působnost a svoje zastoupení má například i v sousedním Německu. Oproti tradičním pojišťovnám přináší nižší náklady a lepší technologie včetně využití umělé inteligence. Základem zákaznické zkušenosti je mobilní aplikace, prostřednictvím které lze pojistku nejen velmi rychle sjednat, ale i dostat případné plnění. Nedávno začala pojišťovna nabízet také životní pojištění a v budoucnu chce expandovat i do pojištění aut.
Většina zákazníků Lemonade je ve světě pojišťovnictví nová a více než dvěma třetinám je méně než 35 let, takže Lemonade má příležitost vybudovat si celoživotní zákaznickou základnu. Růst Lemonade byl dosud působivý. Společnost dosáhla úrovně 1 milionu zákazníků celkem rychle, po pouhých čtyřech letech podnikání. Konkurentům to v minulosti trvalo několikanásobně déle, i když je Lemonade proti tradičním pojišťovnám stále malým hráčem.
Lemonade vstoupila v loňském roce na burzu, a to za 29 dolarů za akcii. V lednu dosáhly akcie svého maxima, kdy se prodávaly za více než 180 dolarů za akcii. Jednalo se tedy o nárůst o více než 500 procent. V akciích je tak již bohatě naceněn potenciál budoucího růstu. Nicméně investoři věří, že se Lemonade obdobně jako Tesle jednou podaří přehoupnout do černých čísel, a ještě více naruší zaběhnuté pořádky na pojistném trhu. Zda bude mít akcie Lemonade podobný osud jako akcie Tesly se však teprve ještě ukáže.
Akcie Lemonade na burzovním trhu