Lemonade: nová Tesla?

Pojišťovna Lemonade chce narušit stávající pořádky na pojistném trhu obdobně jako Tesla na tom automobilovém. Od loňského léta je Lemonade na burze a má za sebou pěkně divokou jízdu.

Fintechová pojišťovna Lemonade vznikla v roce 2016. Začala nejprve s majetkovým pojištěním v New Yorku. Postupně však rozšiřovala svoji působnost a svoje zastoupení má například i v sousedním Německu. Oproti tradičním pojišťovnám přináší nižší náklady a lepší technologie včetně využití umělé inteligence. Základem zákaznické zkušenosti je mobilní aplikace, prostřednictvím které lze pojistku nejen velmi rychle sjednat, ale i dostat případné plnění. Nedávno začala pojišťovna nabízet také životní pojištění a v budoucnu chce expandovat i do pojištění aut.

Většina zákazníků Lemonade je ve světě pojišťovnictví nová a více než dvěma třetinám je méně než 35 let, takže Lemonade má příležitost vybudovat si celoživotní zákaznickou základnu. Růst Lemonade byl dosud působivý. Společnost dosáhla úrovně 1 milionu zákazníků celkem rychle, po pouhých čtyřech letech podnikání. Konkurentům to v minulosti trvalo několikanásobně déle, i když je Lemonade proti tradičním pojišťovnám stále malým hráčem.

Lemonade vstoupila v loňském roce na burzu, a to za 29 dolarů za akcii. V lednu dosáhly akcie svého maxima, kdy se prodávaly za více než 180 dolarů za akcii. Jednalo se tedy o nárůst o více než 500 procent. V akciích je tak již bohatě naceněn potenciál budoucího růstu. Nicméně investoři věří, že se Lemonade obdobně jako Tesle jednou podaří přehoupnout do černých čísel, a ještě více naruší zaběhnuté pořádky na pojistném trhu. Zda bude mít akcie Lemonade podobný osud jako akcie Tesly se však teprve ještě ukáže.

Akcie Lemonade na burzovním trhu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.