Obdobně jako se pojišťovna Direct chlubila tím, že jde o „první normální pojišťovnu“, tak i Airbank se pyšní, že pro své klienty má „konečně pojištění, které pomáhá“. Marketingový kreativec vzal „insight“ (pojištění je většinou k ničemu), doplnil „ideu“ (věci jde dělat jinak a lépe) a toto je výsledná „exekuce“.
Nic ve zlém, ale přiznám se, že nejsem příznivcem obdobně silných marketingových sdělení. Jsem totiž zastáncem (dnes zdá se již ve financích nepopulárního názoru), že i moderní a kreativní reklama má být VŽDY v souladu s realitou. Zkrátka žádné stavění vzdušných zámků. Markeťák by se měl zeptat produkťáka, zda je taková reklama ještě košér nebo již za hranou.
Hlavním sloganem, který má nalákat klienty zní: „pojištění pro případ, kdy se vaše zlaté ručičky zaseknou“. Banka tím automaticky vyřadila skupinu klientů, kteří zlaté ručičky bohužel nemají a pracují více hlavou. Do takové skupiny se řadím i já 🙂
Pokud by bylo cílem opravdu pojistit zlaté ručičky, bylo by vhodnější speciální pojištění horních končetin, které na českém pojistném trhu nabízejí dvě pojišťovny, ale na přepážkách Airbank takové pojištění nabízeno pochopitelně není. To je však drobnost.
Dále se na webu banky dočteme, že jde o pojištění, které pomůže, když to nejvíce potřebujete. Při nemoci, při úrazu nebo při ztrátě zaměstnání. Slova úmrtí či invalidita mají v prodejní či marketingové řeči stopku, neboť by mohla možného zájemce o pojištění vyděsit.
Pojištění od Airbank má podle webu banky pomáhat dříve a déle, než je běžné. Například tím, že je přiznané již od druhého měsíce neschopnosti a vypláceno po dobu jednoho roku. Snad každý finanční poradce ví, co je a není na trhu běžné, a dokáže vyhodnotit, zda je toto relevantní argument či nikoliv. Doplním, že tato reklama se týká tzv. osobního pojištění, které se může skládat z pojištění pracovní neschopnosti, pojištění nezaměstnanosti a pojištění pro případ smrti nebo invalidity 3. stupně.
Člen Akademie pojištění mně ale poslal jiný dotaz. Neptal se na osobní pojištění, ale na pojištění hypotéky. Pojistné krytí tohoto pojištění je širší. Zahrnuje: úmrtí pojištěného následkem úrazu nebo nemoci, invaliditu druhého a třetího stupně, pracovní neschopnost pojištěného následkem úrazu nebo nemoci, hospitalizaci pojištěného následkem úrazu nebo nemoci, ošetřování člena rodiny a ztrátu zaměstnání. Tentokrát se nebudeme věnovat nesrovnalostem v marketingu, ale podíváme se rovnou do pojistných podmínek (mimochodem mají 34 stran a není tak vyloučeno, že nezkušený klient by mohl něco přehlédnout). Domnívám se, že každý finanční poradce by měl být schopen klientovi odpovědět na otázku, zda si pojištění v bance sjednat či nikoliv, resp. jaké jsou výhody a nevýhody.
TENTO ČLÁNEK JE DOSTUPNÝ POUZE PRO PŘIHLÁŠENÉ UŽIVATELE.