Merkur pojišťovna se zaměřila na pojištění zdraví. Prvními klientkami pojišťovny se staly úspěšné tenistky Karolína a Kristýna Plíškovy. V roce 2021 však pojišťovna u nás končí.
Merkur je nejstarší pojišťovnou v Rakousku a od svého založení v roce 1798 v Grazu se řadí k předním a nejinovativnějším zdravotním pojišťovnám ve střední Evropě. V roce 2017 vstoupila pojišťovna Merkur na český trh prostřednictvím organizační složky.
Nabídka pojišťovny Merkur pro českou klientelu zahrnovala především produkty soukromého zdravotního pojištění a úrazového pojištění. Důraz byl kladen na poskytování rozsáhlých preventivních programů pro dospělé a děti, se zaměřením na péči o tělesné a duševní zdraví. S tímto cílem byla v České republice, stejně jako v dalších zemích skupiny Merkur, založena dceřiná společnost rakouské firmy „Merkur Lifestyle GmbH“ se specializací na prevenci a zdravý životní styl. Současně byla rozvíjena lokální síť profesionálních obchodních partnerů v oblasti prevence a komplexní lékařské péče. Zaměřovala se na provozovatele fitness center, výživové poradce, poskytovatele wellness a relaxačních programů.
„Věřím, že nabídneme rozdíl ve službách a servisu, který čeští občané velmi ocení,“ sdělil během své návštěvy pražské pobočky nejvyšší šéf společnosti Gerald Kogler. Analytici pojištění však tvrdili, že pojištění zdraví v podání Merkur pojišťovny není v zásadě ničím jiným než přebalíčkovanou a hezky pojmenovanou variantou na trhu běžných připojištění typu pojištění vážných onemocnění, hospitalizace, operativního zákroku, úrazu, trvalých následků úrazu a úrazové invalidity. Většina z toho je v ČR dlouhá léta běžně nabízena jako součást životního pojištění.
Dnes se však na webu pojišťovny www.merkur.cz uvádí pouze strohá informace: „Milé klientky, milí klienti, od 1.4.2021 jsme k zastižení pouze na mailové adrese: office@merkur.cz.“
Je škoda, že se pojišťovně nepodařilo přijít s prakticky žádnou produktovou inovací, se kterou by dokázala oslovit finanční poradce a jejich klienty. Nezbývá než si přát, že nějaká jiná pojišťovna si vezme téma pojištění zdraví za své a dokáže v tomto segmentu najít skutečně zajímavé a dostatečně atraktivní produkty a služby pro klienty.