V minulém díle seriálu „Pro finanční poradce: umělá inteligence“ jste se mohli dočíst o konkrétních tipech, jak využít umělou inteligenci v následujících aktivitách, které souvisejí s finančním poradenstvím:
Jaký je závěr? Finanční poradenství prochází významnou transformací díky moderním technologiím. Umělá inteligence je v tomto procesu klíčovým prvkem, ale zdaleka ne jediným.
Vedle umělé inteligence hraje zásadní roli automatizace. Ta se uplatňuje zejména v oblasti administrativních úkonů, které tradičně vykonávali lidé jako podpora finančních poradců. Již dnes implementujeme do finančně poradenských praxí automatizované procesy, které výrazně zjednodušují práci jak poradců, tak jejich podpůrných týmů.
Tato automatizace přináší několik klíčových výhod:
Je zřejmé, že jak umělá inteligence, tak automatizace mají ve finančním poradenství obrovský potenciál. S postupem času a technologickým vývojem můžeme očekávat další inovace, které budou toto odvětví dále transformovat a zlepšovat.
V dnešním pokračování bych se ještě rád krátce zamyslel nad budoucností umělé inteligence ve finančním poradenství.
Umělá inteligence je sice stále na začátku svého rozvoje, ale již nyní nabízí finančním poradcům širokou škálu možností. V následujících měsících a letech se její využití bude dále rozšiřovat, což přinese nové příležitosti pro zlepšení poradenské praxe.
Kde vidím další příležitosti uplatnění:
Jedním z nástrojů, které podle mne budou mít velký dopad, je vytváření interaktivních vzdělávacích videí a her. Tato technologie umožní klientům ponořit se do konkrétních témat a simulovaných situací, kde budou muset činit rozhodnutí a sledovat jejich dopady.
Klienti budou mít svého avatara a budou se účastnit interaktivních scénářů. Tato forma gamifikace prokazatelně zvyšuje úroveň zapojení a učení.
Dalším významným nástrojem budou chytří asistenti, kteří budou integrováni do CRM systémů nebo budou pracovat s daty o klientech.
Personalizovaná doporučení:
Asistenti budou schopni doporučit například vhodný dárek na základě preferencí klienta (víno, pivo, rum).
Automatizace péče o klienty:
Budou sledovat události spojené se smlouvami, připravovat výstupy a komunikovat s klienty jménem poradce.
Budoucnost finančního poradenství tak leží v symbióze lidského faktoru a pokročilých technologií, což v konečném důsledku přinese prospěch jak poradcům, tak jejich klientům.
Pište nám prosím na info@akademiepenez.cz jaká je vaše zkušenost s umělou inteligencí a kde potřebujete pomoc.
Autor: Michal Kuthan, expert na AI a automatizaci pro finanční poradce (prvních 50 přihlášených získává měsíc zdarma do komunity na HeroHero)